Sessió: Treball col·laboratiu

Font:http://campusextensrecursos.uib.es/category/recursos-didactics/treball-collaboratiu/

Google Drive: organitzador del treball grupal


 

Google Drive: organitzador del treball grupal

Google Drive és un servei d’allotjament d’arxius que reemplaça Google Docs, i ha ampliat les prestacions que aquest oferia. Continua sent un servei gratuït que ens permet crear i editar a través del web documents de text, fulls de càlcul i presentacions. Tot això es pot fer amb el paquet ofimàtic de Google Drive: des de qualsevol dispositiu, en qualsevol moment, podem accedir a les carpetes i als documents nostres.

Google Drive destaca per ser un servei d’emmagatzematge en línia. Cada usuari disposa, per desar els seus arxius, de 15 gigabytes d’espai gratuït, que es poden ampliar particularment o professionalment a preus molt competitius.

Per començar a fer servir aquest servei només ens hem de connectar amb el nostre compte de Google o Gmail, i accedirem a Google Drive i a tots els serveis de Google.

google drive

La interfície de Google Drive és bastant intuïtiva. Podem cercar documents amb el cercador, crear un document nou, accedir als darrers arxius oberts, o a la llista de carpetes i documents dels quals som propietaris o els quals un altre usuari ha compartit amb nosaltres.

Google Drive

Disposa d’un suport multiformat per carregar-hi arxius i baixar-ne, de manera distribuïda. També podem fer còpies de seguretat i tenir sincronitzats els arxius de Drive amb el nostre ordinador, si hom vol. Permet convertir els arxius en diversos formats (per exemple: PDF, HTML, entre d’altres) i baixar-los, i pujar-hi qualsevol document que tinguem creat amb un altre programa d’informàtica (MS Office, OpenOffice, etc.).

Els  arxius creats o importats a Google Drive poden compartir-se amb una quantitat il·limitada de persones, que poden ser col·laboradors (tenen permís per modificar els arxius) o lectors; així, els usuaris que comparteixen un arxiu poden editar-lo a temps real de manera col·laborativa. Aquesta funció és especialment útil per als treballs en equip o per als projectes conjunts. En comptes d’enviar múltiples missatges de correu electrònic amb distintes versions, diferents persones poden editar un document i compartir-ne els canvis de manera instantània.

Google Drive

Els documents es troben sempre disponibles quan entram a Google Drive des de qualsevol lloc; és compatible amb tots els dispositius tecnològics del moment.

També podem destacar la facilitat d’ús d’aquesta plataforma; a més a més, es pot combinar amb les altres aplicacions de Google, com ara el correu, Google+, etc. Ens permet seleccionar quins usuaris han de tenir permisos de lectura o escriptura. La possibilitat de comunicació, tant síncrona com asíncrona, fa que la dinàmica de treball col·laboratiu sigui més bona de dur. També s’ha de dir que les quotes gratuïtes són molt elevades; ens deixa emmagatzemar una gran quantitat de documents.

URL: <http://www.google.com/drive/>

Propostes didàctiques

  • Els alumnes, per grups, poden treballar de manera col·laborativa, aportant la seva feina a un mateix document de text, full de càlcul o presentació; hi queda registrada la contribució de cadascú. Quant als comentaris, faciliten una comunicació fluida a l’hora d’elaborar el document i revisar-lo.
  • Es poden fer presentacions de treballs, dossiers d’estudiants o informes de pràctiques.
  • Es poden crear formularis per recollir dades, sia per repartir pràctiques, o per a qualsevol altre tipus de recollida d’informació. Es creen molt fàcilment, i els resultats arriben al correu electrònic que s’especifiqui.
  • Es poden recopilar i compartir recursos (enllaços, imatges, presentacions, documents…) per preparar una classe, un projecte d’investigació o una tesi.
  • Es pot propiciar una pluja d’idees, la qual queda reflectida a un document. Els participants la duen a terme en temps real, de manera síncrona i des de qualsevol lloc.

Recursos

 

 

 

 

GoConqr: crea continguts d’aprenentatge


 

GoConqr: crea continguts d’aprenentatge

GoConqr és un entorn d’aprenentatge personalitzat que permet, tant a estudiants com a docents, crear materials d’aprenentatge combinant els recursos propis de GoConqr amb vídeos, imatges i textos. L’aplicació és gratuïta i en espanyol.   Podem destacar que esdevé útil per: Generar continguts d’aprenentatge. Fer el seguiment i l’avaluació del coneixement dels estudiants. Els recursos … Continua llegint «GoConqr: crea continguts d’aprenentatge».

 

theLearnia: pissarra en línia per crear lliçons en format de vídeo


theLearnia: pissarra en línia per crear lliçons en format de vídeo

theLearnia: pissarra en línia per crear lliçons en format de vídeo

theLearnia és una eina gratuïta que permet treballar directament des del navegador, sense necessitat de descarregar-se cap aplicació. És molt recomanable en metodologies basades en la classe inversa (flipped classroom), i també pot ser útil per a qualsevol professor que vulgui posar a l’abast dels alumnes materials de suport, d’estudi, i lliçons en format de vídeo.

En destacam les característiques més importants:  

  • Hi ha versions disponibles en anglès, espanyol, francès, xinès, hebreu.
  • Ofereix un menú d’eines a la barra lateral per pujar imatges pròpies, i també disposa d’un potent cercador (Bing).
  • Permet pujar arxius en format PPT.
  • Permet gravar fins a 15 minuts de vídeo.
  • Un cop gravada la locució, permet fer una vista prèvia del projecte abans de desar-lo com a versió definitiva. 
  • Permet compartir el treball executat, a través de les xarxes socials o sistemes de gestió LMS, mitjançant codi HTML o un URL.

El procés d’utilització és molt fàcil. Ofereix diferents opcions per començar-hi:

En primer lloc, cal registrar-s’hi a la web: a través d’un compte d’una de les xarxes socials més freqüents (Google+, Facebook, Twitter, Edmodo) o amb un compte nou. A continuació, ja podem començar a crear el nostre projecte.

Tenim 3 opcions per iniciar el treball: des de 0, amb una presentació en blanc; des d’un arxiu o presentació PPT existent, o utilitzant una de les múltiples plantilles de l’eina.

theLearnia permet afegir-hi presentacions PPT elaborades prèviament, imatges, textos nous, etc., separant cada contingut de la història que volem mostrar i contar a través de pàgines, com si es tractàs d’una pissarra en la qual afegim continguts, esquemes i altres recursos per donar sentit a les explicacions orals del professor. El més interessant és que, un cop tenim preparades totes les pàgines de contingut, es pot gravar una locució usant el micròfon de l’ordinador, amb un màxim de 15 minuts per a cada lliçó o projecte. Durant aquesta gravació, la locució es pot aturar i reprendre a cada pas de pàgina. Finalment, hem de desar el projecte i donar un nom a la lliçó.

El projecte final es gravarà com una animació en format de vídeo que es podrà compartir a través de xarxes socials i del correu electrònic, i que també es podrà inserir al nostre lloc web. És així de senzill: planificar la història, gravar la locució i compartir.

«theLearnia té un component social que permet interconnectar diversos estudiants i professors, per tal de comentar els vídeos i intercanviar missatges públics i privats sobre les lliçons estudiades». Extret de: <http://www.nerdilandia.com/thelearnia-lecciones-de-video-con-una-red-social/>. Per tant, podem afirmar que theLearnia permet compartir els coneixements propis amb altres persones.

URL: <http://thelearnia.com/>

Propostes didàctiques

  • Crear tutorials sobre eines TIC com si es tractàs d’una lliçó. Cada lliçó podria ser un capítol.
  • Creació, per part del professor, de continguts multimèdia per donar suport a les explicacions de classe en contextos d’educació superior.
  • Crear lliçons curtes de vídeo (de dos minuts, com a màxim) sobre diferents temes relacionats amb l’assignatura. Són molt útils per captar l’atenció dels estudiants.
  • L’alumne també pot utilitzar l’eina gratuïta theLearnia per compartir treballs amb els companys i el professor, com ara activitats avaluables sobre temàtiques de l’assignatura.

Recursos 

Canal theLearnia. L’autor és William Vegazo Muro. Disposa de 4 vídeos que mostren les utilitats destacades per aprendre el maneig de l’eina. <https://www.youtube.com/playlist?list=PLsnKBMGwjcBXphYkVC3EgZWBtIwuqFGiy>

The Learnia la red social de aprendizaje colectivo. Autor: Alex Altamiriano. <http://www.guayageek.com/uncategorized/2013/the-learnia-la-red-social-de-aprendizaje-colectivo/ >

 

Stormboard: pluja d’idees i treball col·laboratiu


Stormboard sorgeix al Canadà en 2010 com a Edistorm (una combinació de Thomas Edison i brainstorming, pluja d’idees en anglès), amb la intenció de transformar la forma en què la gent col·labora, intercanvia idees i pren mesures a partir de les seves idees.

Stormboard

Amb Stormboard tenim les nostres idees en format digital, a les quals podem accedir en tot moment, des de qualsevol lloc i des de qualsevol dispositiu, ja sigui per consultar-les, modificar-les o exportar-les a molts formats electrònics.

Stormboard

Es facilita el treball col·laboratiu; els participants hi poden desenvolupar un rol més actiu i en temps real. Tothom pot afegir, comentar i valorar idees molt fàcilment i ràpidament.

Stormboard

URL: <https://www.stormboard.com/>

Funcionament de l’eina

L’opció gratuïta de l’eina és adequada per a grups petits,  permet un administrador per «pluja d’idees» i un nombre il·limitat d’aquestes, amb un màxim de 5 integrants a cada equip.

S’ofereix una llicència gratuïta fins al 31 de desembre de 2016 per a institucions educatives, per a l’ús a l’aula exclusivament entre els docents i els seus alumnes, la qual permet un nombre il·limitat d’integrants als equips. S’ha de fer una sol·licitud a través del formulari de contacte següent: <https://stormboard.com/main/contact>

Una vegada registrats a través del nostre compte de correu electrònic, de Google, de Windows Live mail, Linkedin o Facebook, i un cop verificat el dit compte, accedirem a la interfície per començar a crear «pluges» o per afegir-nos a una de ja existent, o explorar un exemple i les funcions destacades de l’eina.

Stormboard

Entre les utilitats de l’eina que ofereix la versió gratuïta destacam la possibilitat d’afegir text, dibuixar a mà alçada, pujar imatges, vídeos o fitxes, les quals podem moure arrossegant i deixant anar.

stormboard

Podrem crear les nostres Storms a través de les plantilles que s’ofereixen.

Stormboard

Trobam l’opció de compartir, importar i plantilles al menú inferior.

Stormboard

Propostes didàctiques

  • Organitzar una pluja d’idees per propiciar el debat sobre continguts o sobre actualitat relacionada amb la matèria de l’assignatura.
  • Donar als alumnes la possibilitat de proposar alternatives per a qüestions organitzatives del grup de classe.
  • Facilitar el treball col·laboratiu entre diferents grups d’alumnes.

Recursos

 

Padlet: la manera més fàcil de crear i col·laborar en un tauler


PadletPadlet és una eina per desar i compartir contingut multimèdia en un entorn semblant al d’una pissarra col·laborativa.

El treball és ben senzill: disposam d’un tauler en blanc, en el qual podem afegir els elements que volem i disposar-los on considerem oportú. Hi podem agregar: imatges, vídeos, àudio, presentacions. Podem integrar el contingut des del nostre equip o la nostra càmera web, o inserint un URL.

També és útil perquè ens ofereix l’opció d’inserir el tauler de Padlet a qualsevol entorn web (Moodle, blog, xarxes socials, etc.).

compartir2

L’element destacat és que permet treballar col·laborativament amb diversos companys de treball en el mateix tauler, i és molt útil per dur a terme metodologies actives i participatives.

Padlet

Hi ha molts elements que Padlet ens permet personalitzar:

  • Afegir títols i descripcions a cada un dels continguts que pujam a Padlet.
  • Afegir una imatge de fons o un color de fons del tauler.
  • Seleccionar el format de la presentació.
  • Configurar les notificacions.
  • Determinar si la pissarra serà pública o privada.
  • Etc.

A pesar que és possible fer ús de l’eina sense registrar-nos-hi prèviament amb un usuari i una contrasenya, és més efectiu fer-ho; altrament, no podrem fer modificacions sobre els murals que hàgim creat.

URL: <https://padlet.com>

Padlet es pot utilitzar de moltes maneres diferents com a recurs educatiu per implementar projectes col·laboratius entre alumnes, i noves maneres de presentar continguts i recursos a una classe. Cada docent l’ha d’adaptar a la seva pròpia experiència.

Propostes didàctiques

  • Implementar projectes col·laboratius, com un collage.
  • Crear llistes de tasques.
  • Compartir informació útil sobre un tema.
  • Fer una presentació a classe amb el suport del tauler.

Hi ha altres propostes enumerades a blog Princippia, que trobareu enllaçat a l’apartat de recursos:

  • Pluja d’idees (brainstorming).
  • Resolució de dubtes fets pels alumnes.
  • Recopilació de fonts d’informació per a un treball d’investigació.
  • Síntesi de les idees més importants d’un tema.

Recursos

Tutorial sobre treball col·laboratiu amb Padlet: <https://www.youtube.com/watch?v=9pLDD5RwAGM>

¿Qué usos educativos se le pueden dar a Padlet?: <http://parapnte.educacion.navarra.es/2014/03/05/trabajo-colaborativo-con-padlet/>

Més informació sobre Padlet: <http://www.scoop.it/t/contar-con-tic/?tag=PadletEjemplos>

Suport tècnic: <http://jn.padlet.com/>

Exemples

Muro virtual de cuerpos geométricos: <https://es.padlet.com/xuliob/lloreu56mate10>

Poemes i cançons: <https://es.padlet.com/jsoult/jd4dxav61x>

Animales en peligro de extinción: <https://es.padlet.com/becaspam/66cptspvc9>

Spiral: aplicacions gratuïtes per a classes 1:1


spiralSpiral és una plataforma que facilita l’aprenentatge actiu, en entorns educatius 1:1 (un alumne, un ordinador o dispositiu mòbil), integrant tres aplicacions.

quickfire

Quickfire: millora les activitats de preguntes i respostes; permet obtenir les respostes de tota la classe, en temps real. No requereix planificació: es fa la  pregunta i els estudiants poden respondre usant els seus dispositius personals. Mostra respostes anònimes a la pissarra en diferents formats.


discuss

Discuss és una poderosa eina per a la creativitat, l’exploració i l’aprenentatge a fons; debatre anima els estudiants a compartir les seves idees amb els altres. El contingut originat forma una base de coneixement compartit útil al qual es pot accedir en el futur per realitzar tasques i exàmens.


Team up

Team up. Facilita el procés i els resultats del treball en grup, i els millora. Els estudiants treballen en equips durant una o més classes —aportant idees i construint de manera conjunta presentacions, diapositives o cartells. Els equips poden treballar des de dispositius individuals o compartits per crear resultats d’alta qualitat dels quals  tothom pot aprendre.

Aquesta eina por ser emprada des de qualsevol dispositiu, i és gratuïta. Una vegada ens hi hem registrat, podem anar creant  lliçons i afegir les activitats a través de les aplicacions esmentades. El professor, en tot moment, pot triar entre la vista clàssica (la interfície comuna a tots els participants) i la vista privada (que permet fer un seguiment i tenir control de la lliçó).

View

Les activitats, en ser creades, generen un codi per compartir-les amb qui es vulgui que hi participi, des de la pàgina web de Spiral; només cal escriure el codi per participar en les activitats.

spiral code

URL: <https://spiral.ac/>

Propostes didàctiques

  • L’aplicació Quickfire pot ser d’ajuda per a la preparació o l’execució d’una classe inversa (flipped classroom); també por servir per mesurar la comprensió de l’estudiant, o per fer proves ràpides i diferents a classe.
  • Amb l’aplicació Discuss es possibilita la col·laboració entre els alumnes, els debats a classe i la construcció d’una base de coneixement compartit.
  • El treball en grup i la col·laboració és el que persegueix l’aplicació Team up. Els alumnes poden participar-hi de manera individual o per equips d’estudiants que comparteixen un únic dispositiu.

Vídeo: Introduction to Spiral Education

 

Slack, un nou sistema de gestió d’aprenentatge


slack

Slack és una eina client en núvol que afavoreix el treball col·laboratiu per equips. En principi, era una eina d’ús intern que feia servir l’equip que desenvolupava el videojoc, ja extint, Glitch. Va ser llançat al mercat l’agost de 2013.

2016-02-19_1437

Slack ha substituït el protocol d’aplicació per a xats IRC. Slack possibilita l’organització de sales de xats organitzades per temes, així com els grups privats i els missatges directes. Tot el contingut dins Slack pot ser cercat: arxius, converses i persones. L’eina integra aplicacions de terceres parts com ara Google Drive, Dropbox i GitHub, entre d’altres. Els usuaris podem reaccionar vers els missatges emprant emojis.

Les comunitats, grups i equips poden accedir directament als seus entorns a traves d’un URL o per invitació per correu electrònic. Tot i que estava destinat a la comunicació organitzacional, s’ha anat convertint lentament en una plataforma per a comunitats, una funció per a la qual els usuaris havien utilitzat anteriorment taulers d’anuncis o xarxes socials.

Slack s’anuncia, en principi, com un producte freemium disponible per a un nombre il·limitat d’usuaris, però, segons es va informar, el límit és en realitat de més de vuit mil usuaris per canal. Aquests usuaris poden actualitzar l’aplicació a diverses versions superiors de pagament per accedir als canals de majors dimensions o amb característiques addicionals.

URL: <https://slack.com>

Per començar a usar-lo hem d’introduir la nostra adreça electrònica per crear un nou equip o cercar-ne un de ja existent. Si cream un equip: haurem de posar-li un nom, que es podrà canviar més endavant, si és necessari; es crea un URL per a l’equip, que es pot personalitzar, i es tria el nom d’usuari que farem servir, i fem clic a Finish. Apareixerà una pantalla amb els detalls de l’equip,  i, si els troben correctes, farem clic a Create my new Slack team, i ja podrem començar a convidar usuaris a través del correu electrònic.

slack login

Si el que volem és trobar un equip ja existent, l’hem de cercar a través del botó Find your team.

slack find your team

Slack facilita la col·laboració i interacció dels alumnes a través dels diferents canals de l’aplicació. Això promou la participació constant i la integració de l’eina en la rutina de l’estudiant. Els #hashtags, les @mencions i la funció de compleció automàtica de text funcionen de manera similar a Twitter.

A més, facilita que els alumnes rebin missatges i avisos de part del professor, ja que les notificacions els arriben als seus dispositius mòbils, la qual cosa n’assegura la ràpida revisió.

Aplicacions didàctiques i acadèmiques

  • Pot ser emprada tant a l’aula, amb els estudiants, com als departaments, les facultats o els grups d’investigació
  • És una eina de comunicació per a l’organització i l’elaboració de projectes, pràctiques i treballs que s’han de realitzar en equip de manera col·laborativa

Manuals

Articles

Vídeos

  • Slack va ser exhibit a la pantalla de l’Apple Watch a un dels primers vídeos promocionals

 

Com es crea una enquesta amb els formularis de Google


Mitjançant l’aplicació Google Formularis podrem crear els nostres propis qüestionaris i publicar-los a Internet d’una manera fàcil i eficient. Quant als resultats obtinguts, es poden recollir en un full de càlcul de Google Drive, des del qual podrem crear gràfics estadístics per analitzar els resultats, o bé podrem elegir obtenir de manera automàtica un resum dels resultats obtinguts.

Propostes didàctiques

  • Planificar esdeveniments per a la vostra assignatura.
  • Enviar enquestes d’opinió amb preguntes per als estudiants.
  • Elaborar exàmens tipus text i corregir-los ràpidament.
  • Recopilar informació.

A l’enllaç següent s’expliquen més propostes educatives per fer amb Google Formularis:
<http://blog.princippia.com/2014/06/formularios-google-recurso-educativo.html>

 Com es crea un formulari des de Drive?

Per iniciar la tasca de creació d’un formulari, sigui quin sigui el fi, hem de seguir els passos següents:

  1. Aneu a Drive, drive.google.com.
  2. Feu clic a Nou a la part superior esquerra, col·loqueu el cursor sobre Més i trieu Formularis de Google.

Google formularis

 

3. Un nou formulari s’obrirà automàticament. A la plantilla de formulari podeu afegir totes les preguntes que vulgueu. També podeu organitzar el formulari afegint-hi capçaleres i dividint-lo en diverses pàgines.

Google formularis

4. Un cop creat el formulari, podeu afegir i editar preguntes, encapçalaments i salts de pàgina. També podeu triar la manera de recopilar les respostes al formulari.

Google Formularis disposa d’un accés a l’ajuda, la qual facilita molt la resolució dels dubtes que ens sorgeixin.

Google formularis

Recursos

Exemple

Exemple de prova sobre la «Satisfacció de l’alumnat per la participació en un curs»

 

NowComment: eina per generar discussions a partir d’un document


 

 

nowcommentÉs una eina de treball col·laboratiu, ja que permet que els membres del grup mantinguin discussions sobre un document deixant-hi comentaris.

Aquesta aplicació accepta multitud de formats de document: .doc, .docx, .rtf, .pdf, .odt, .html; imatges, etc.

Un cop finalitzada la discussió, l’eina té diverses funcions per tal de poder treballar amb el document:

  • Ordenar els comentaris.
  • Amagar els comentaris.
  • Respondre als comentaris de forma privada.
  • Respondre als comentaris públicament.
  • Ressaltar fragments.
  • Descarregar el document original.
  • Descarregar el document amb els comentaris.

En definitiva, la finalitat d’aquesta eina no és crear ni/o modificar un document col·laborativament entre un grup de persones, sinó generar una discussió aportant-hi noves opinions a partir del document original.

Segurament hi ha moltes estratègies didàctiques que el professor pot plantejar amb el seu grup de classe fent servir aquesta aplicació. L’eina permet marcar un temps límit per poder discutir sobre el document facilitat. Finalment, podem descarregar el document amb els comentaris, i elegir el format de descàrrega.

URL: <http://nowcomment.com/>

Propostes didàctiques

  • Comentar lectures en línia entre el grup de companys.
  • Avaluació d’un treball de classe entre els membres del grup.
  • Contestar a preguntes finals després de la lectura d’un document; el moderador del grup pot fer un resum de les respostes facilitades.
  • Detectar quins aspectes es comprenen d’un article i quins no, utilitzant els comentaris i l’eina de ressaltar.

Recursos

Podeu entrar a l’enllaç següent per accedir a un document públic i veure el funcionament de l’aplicació.

NowComment

 

BSCW: eina de treball col·laboratiu


La sigla BSCW vol dir Basic Support for Cooperative Work o, també, Be Smart-Cooperate Worldwide.

BSCW [ Imatge extreta de: ]
[Imatge extreta de: < http://www.bscw.de/>]

Aquesta plataforma pública i gratuïta, tipus programari (software) col·laboratiu o programari de grup (groupware), possibilita el treball en grup per a ús professional o personal; hi podem accedir mitjançant un navegador web i una connexió a Internet. Podem connectar-nos al seu servidor públic, registrar-nos-hi gratuïtament i obtenir un espai de treball compartit (aproximadament, uns 20-30 MB per usuari).

URL <https://public.bscw.de/pub/>

Aquesta és una alternativa especialment atractiva per a petits grups de treball, la qual els permet aprofitar la funcionalitat completa de treball en grup sense haver d’invertir en la seva pròpia infraestructura.

Per a grans grups de treball, la instal·lació del programari en un servidor pot ser de gran utilitat. Podem instal·lar-nos la versió de prova durant 90 dies i, després, sol·licitar una llicència personal o educativa per a centres educatius i universitats d’ús gratuït del programari.

 URL <http://www.bscw.de/>

A la plataforma de BSCW podem:

  • Emmagatzemar tot tipus d’arxius (documents de text, imatges, àudios i vídeos), compartir-los, sincronitzar-los i gestionar-los.
  • Permetre l’accés protegit amb contrasenya als usuaris que triem convidant-los a través del seu email; hi podem fixar diferents rols i permisos.
  • Crear tants equips de treball com necessitem, gestionar-los, i dissenyar portals personalitzats per a aquests equips, els quals hi podran cooperar de manera síncrona i asíncrona.
  • Gestionar reunions, calendaris, contactes, tasques i notes.
  • Controlar versions i gestionar informes per supervisar la distribució dels processos.
  • Crear fòrums, wikis i blogs, i publicar-los.
  • Utilitzar enquestes per recollir les opinions dels companys d’equip.
  • Enviar recordatoris automàtics d’esdeveniments i de tasques.
  • Accedir als continguts a través de dispositius mòbils i aplicacions d’escriptori.
  • A més, és compatible amb Windows, Macintosh i Unix.

Nou espai de treball

 Crear un nou espai de treball [imatge extreta de: <http://www.bscw.de/>]

 

Exemples d’ús 

Carpetes públiques del servei Campus Extens a BSCW: <http://cebscw.uib.es/pub/bscw.cgi/5?client_size=1280×886

Carpetes públiques de REDIRIS a BSCW: <http://bscw.rediris.es/pub/bscw.cgi/21>

Taula_comparativa_de_llicències

      Taula comparativa de tipus de llicències [imatge extreta de: <http://www.bscw.de/>

 

 

Wiggio: molt recomanable per a propostes de treball col·laboratiu


Wiggio és una plataforma en línia dissenyada per facilitar el treball en grup i, les pròpies característiques fan que sigui especialment recomanable per a propostes de treball col·laboratiu: compta amb eines per a la comunicació, la gestió i organització del grup i la gestió d’informació i continguts.

wiggio[Imatge extreta de: <http://wiggio.com/>]

Destaquem per la seva simplicitat d’ús i el seu bon funcionament:

  • La seva missatgeria interna que permet deixar missatges de veu, de text o vídeo.
  • El seu sistema de videoconferència d’escriptori
  • El seu directori / repositori d’arxius que permet organitzar en carpetes i guardar diferents tipus d’arxius, l’edició en línia i gestionar les diferents versions d’un mateix document que puguin estar treballant els integrants del grup.
  • La seva sala de xat i,
  • El seu calendari, que pot ser sincronitzat amb altres sistemes de calendari que hi ha a la xarxa com ara Google Calendar.

La seva interfície és simple i amigable, compta amb l’ajuda de vídeos tutorials curts que mostren l’ús de les diferents opcions. Per accedir, exigeix ​​completar un formulari amb les vostres dades o es pot fer a través d’un perfil de Facebook. És d’accés gratuït encara també existeix una versió de pagament, per als qui els interessi personalitzar la interfície.

URL: <http://wiggio.com/>