Sessió: Presentacions, pòsters, mapes

 

Hypersay et permet saber què pensen i què entenen els teus alumnes a una classe


Aquesta eina permet que els assistents a una classe, a una conferència, etc. —en el nostre cas, els alumnes— interactuïn amb les diapositives que el presentador —en el nostre cas, el professor— ha creat, i que hi participin. Amb això es pretén que els alumnes estiguin més atents a les explicacions i a la informació que se’ls presenta.

Accés al vídeo: https://youtu.be/mG0o6Xmp0Jc

Els participants poden, mitjançant els seus dispositius mòbils, proporcionar retroacció (feedback): contestar a les qüestions que el professor prepara després de cada diapositiva, visionar vídeos que complementin la diapositiva, formular preguntes… A més, poden fer un «m’agrada» a les diapositives que més hagin atret la seva atenció.

 

Totes les respostes proporcionades pels participants i les preguntes que formulin queden desades a la plataforma, per tal que el professor obtingui una visió real del que ha suposat el material presentat als alumnes. Així mateix, el professor pot accedir a l’estadística de les respostes i les retroaccions obtingudes en temps real, la qual cosa li permet reforçar els continguts que la majoria dels alumnes no han entès.

La manera de fer-ho és molt senzilla: cada presentador, un cop s’hagi registrat a Hypersay, hi ha de pujar una presentació en format .ppt, i preparar-la amb els vídeos, les imatges, les preguntes i les anotacions que hi vulgui afegir, per tal que els assistents i els destinataris puguin interactuar-hi.

El professor ha de compartir amb els alumnes un codi únic per accedir a la sessió i al recurs en temps real; és a dir, en el mateix moment en què es fa la presentació. Aleshores, el professor tindrà una evidència dels alumnes que hi han accedit i de les seves respostes.

D’altra banda, els alumnes i assistents tindran a la seva disposició les diapositives quan acabi la classe, i podran prendre-hi notes, tenir-les al seu espai i accedir-hi quan calgui, sempre amb el mateix codi.

Propostes didàctiques:

Hypersay és una eina útil per als professors que treballen amb metodologies innovadores a classe que cerquin l’enriquiment de les sessions presencials amb les noves tecnologies i l’afavoriment de la participació dels alumnes:

  • El professor pot tenir un control sobre l’atenció de l’audiència i dels alumnes vers el material didàctic que s’ha compartit.
  • La sessió presencial passa a ser més interactiva i dinàmica; se’n facilita la participació dels estudiants.
  • Les dades emeses pels estudiants es poden emmagatzemar.

La versió gratuïta de Hypersay permet la connexió de fins a 120 participants. En canvi, la versió de pagament (5 dòlars per mes) en permet un màxim de 300.

Exemple

https://hypersay.com (codi DRETR)

Recursos

Better Presentations: Lessons from Tennis Strings.  https://medium.com/hypersaid/better-presentations-lessons-from-tennis-strings-5d07ba6767d9

Hypersay Presentation in under 2 minutes (how to) https://youtu.be/PFNCBjut-zk

 

Crea infografies, gràfics i mapes interactius amb Infogram


Infogram és un servei per crear infografies d’actualitat de manera ràpida i senzilla, que ofereix, a més, la possibilitat de fer-les interactives. El seu funcionament és molt intuïtiu, així és que no són necessaris coneixements de disseny o programació. Es pot provar una versió gratuïta per fer-ne un ús ocasional i bàsic. A més, en ser una eina en línia no és necessari realitzar cap tipus d’instal·lació, de manera que des del seu lloc web podrem crear continguts molt fàcilment mitjançant un editor drag and drop (arrosega i deixa anar).

Per començar a fer servir l’eina únicament cal registrar-s’hi, ja sigui amb el compte de Facebook o Google, o bé directament a través d’una adreça de correu electrònic.

Una vegada creat el compte, hem de respondre una sèrie de preguntes a fi de contextualitzar l’ús que volem fer del servei.

Podem identificar-nos com a professors universitaris o estudiants, d’aquesta manera Infogram optimitza els recursos disponibles que ens ofereix en funció del rol especificat.

A continuació, hem de triar entre sis tipus de plantilles diferents per començar a crear el nostre projecte.

L’editor permet afegir elements com ara gràfics, formes geomètriques, mapes i, fins i tot, vídeos de YouTube.

Una vegada creat el nostre projecte amb la versió bàsica, el podem fer públic través de webs o xarxes socials; el servei també genera una adreça URL que es pot compartir amb altres usuaris. A més, si en tenim necessitat, hi ha la possibilitat de tornar a editar els projectes publicats.

En el cas que vulguem importar les nostres pròpies dades per crear els gràfics, és possible carregar-les o editar-les directament.

Així doncs, si fem doble clic damunt dels gràfics podrem introduir les dades a mà, o bé importar arxius XLS o CVS, a més de tenir accés a serveis d’emmagatzemament en línia per importar-ne les dades.

URl: <https://infogram.com/>

Propostes didàctiques
  • Publicació d’articles d’opinió, exposicions temàtiques, projectes o treballs en línia en format visual.
  • Mitjà de suport per a exposicions a l’aula.
  • Devolució de treballs sintetitzats en gràfics, mapes o infografies.
Mes informació

Tutorials: <https://infogram.com/tutorials>

Canal de YouTube d’Infogram: >https://www.youtube.com/user/infogramvideo>

Vídeo: Què és Infogram (anglès)

 

Knovio: transforma presentacions PowerPoint en videopresentacions amb contingut sincronitzat


Knovio és una eina gratuïta i en línia, molt senzilla d’utilitzar. Ens dóna l’opció de fer més atractives les presentacions realitzades amb el programa PowerPoint. A més, permet gravar narracions de veu i vídeo a cada una de les diapositives de la nostra presentació, i mostrar-ho de manera sincronitzada. Per poder utilitzar aquesta eina només són necessaris una càmera web i un micròfon.

logo

Knovio ha anat modificant la configuració de registre a l’eina. Actualment, ens ofereix la prestació següent:

El procediment a seguir per crear una videopresentació amb el servei Knovio és el següent:

  1. Crear un compte.
  2. Pujar una presentació prèviament realitzada en PowerPoint.
  3. Seleccionar si es vol gravar vídeo i/o àudio.
  4. Gravar el contingut.
  5. Reproduir i revisar.
  6. Compartir a les xarxes socials, per correu electrònic, etc.

Knovio

Pantalla de creació d’un compte nou

Knovio

Configurar la càmera web i el micròfon per capturar vídeo i àudio

A continuació, us mostram el vídeo oficial de la presentació de l’eina, que ens ensenya el procés per editar Knovio.

URL: <http://www.knovio.com/>

Propostes didàctiques

Knovio és un servei web 2.0 molt interessant per emprar a les aules, ja que podem fer-hi multitud d’activitats i projectes, com ara els següents:

  • Fer un conte amb PowerPoint i emprar el vídeo per narrar la història; una altra opció pot ser que ens gravem a nosaltres mateixos alhora que narram la història emprant titelles.
  • Ensenyar fotografies d’una excursió i mostrar al vídeo la narració del que s’hi va fer.
  • Explicació de la solució d’activitats per part del professor.
  • Videopresentacions d’explicacions de procediments de programari que han d’utilitzar els alumnes.

Recursos

Exemples d’ús

Visualitzau la presentació en Knovio «3 ways to use video in your compound pharmacy»

Actualització: Publicat per primera vegada el 6/juny/2013.

Crea presentacions espectaculars, comparteix-les i navega-hi amb emaze


Emaze és l’última generació tecnològica quant a les presentacions en línia, per a les quals possibilita, automàticament, un disseny atractiu. Les dades massives (big data) i els algoritmes d’aprenentatge automàtic d’emaze utilitzen les presentacions aportades per tots els usuaris, més de 20 milions, per redissenyar les presentacions de PowerPoint i transformar-les en històries impressionants.
La tecnologia HTML5 permet la inclusió de gifs, multimèdia, dades en temps real, hipervincles i d’altres.emaze

Emaze és senzill de fer servir; en pocs minuts es crea una presentació atractiva. Té dissenys d’última generació; és multidispositiu: podem veure les presentacions en qualsevol ordinador, portàtil, tauleta tàctic (tablet) o telèfon intel·ligent (smartphone) i editar-les-hi; i és un programari basat en el núvol: permet accedir a les presentacions des de  qualsevol lloc en línia.

Una vegada ens hem donat d’alta en la plataforma, triam el pla de subscripció  gratuït, que, amb limitacions, ens permet fer ús del servei; i accedim al tauler des del qual podem crear un nou projecte d’emaze o «emazificar» («emazify») una PowerPoint.

emaze

A més de presentacions, podem crear minillocs web, targetes digitals, i jocs o històries visuals a partir de les plantilles que ens ofereix  la plataforma.

emaze

URL: <https://www.emaze.com/>

Propostes didàctiques

  • A partir de continguts creats a través de l’eina i compartits a les xarxes socials es poden dinamitzar i estimular els debats a les xarxes socials mateixes, o a qualsevol altre fòrum o a classe.
  • Amb aquesta eina el professor pot crear continguts de qualitat i atractius, tant per al desenvolupament del temari de les assignatures com per a l’explicació o l’organització de treballs, seminaris i projectes.
  • Els alumnes poden fer ús de l’eina per crear elements i incorporar-los als seus treballs.

Exemples de presentacions editades amb emaze

https://www.emaze.com/@AFFRRLTI/academic

https://www.emaze.com/@AFFZCLWW/3d-gallery

https://www.emaze.com/@AFFZCLQQ/breaking-news

https://www.emaze.com/@ACZZCLF/presentacion-emaze

 

Visme: crea presentacions, infografies i altres continguts


Visme és una eina senzilla, però amb molt de potencial, amb la qual podem donar forma a les nostres idees i convertir-les en continguts atractius en forma de presentacions, infografies, animacions, informes, contingut web o wireframes.

visme

Amb la versió gratuïta podem crear fins a tres projectes, i compartir-los o descarregar-los en format JPG.

visme

Una vegada registrats, accedim al tauler de l’eina, molt intuïtiu, des d’on podem triar el tipus de contingut que volem desenvolupar, i si el volem crear a partir d’un full en blanc o a partir d’una plantilla de les que s’ofereixen de manera gratuïta.

visme

A les presentacions, infografies i altres projectes podem inserir fàcilment icones, gràfics, ginys, vídeos, àudio, i, també, incrustar-hi elements a través de codi HTML des d’una barra d’eines.

Una vegada editat, ens ofereix diverses maneres de publicar-lo:  el podem compatir de manera privada o no, per enllaç o a través de les xarxes socials; es pot obtenir el codi HTML per inserir-lo a una pàgina web o un blog; també el podem descarregar.

URL: <http://www.visme.co/>

Propostes didàctiques

  • Amb aquesta eina el professor pot crear continguts de qualitat i atractius tant per al desenvolupament del temari de les assignatures com per a l’explicació o organització de treballs, seminaris i projectes.
  • Els alumnes poden fer ús de l’eina per crear elements i incorporar-los als seus treballs.
  • A partir de continguts creats a través de l’eina i compartits a les xarxes socials es poden dinamitzar i estimular els debats a les xarxes socials mateixes, o a qualsevol altre fòrum o a classe.

Exemples d’ús

En aquest enllaç podem veure una sèrie d’exemples d’ús de l’eina: <http://blog.visme.co/category/Case-Studies/>

Recursos

Blog de Visme: <http://blog.visme.co/>

Tutorials: <https://support.visme.co/>

Canal de YouTube de Visme: <https://www.youtube.com/channel/UC2isRzoZisjBS6PaGWTDV0Q/videos>

Tagxedo. Generador de núvols d’etiquetes a la carta


tagTagxedo és una eina gratuïta i en línia que ens permet generar presentacions visuals de paraules. El fet diferenciador amb altres eines generadores de núvols d’etiquetes és que podem agrupar les paraules fent servir formes o imatges originals com ara fotografies, imatges o mapes.exemples

De manera gratuïta i sense necessitat de registrar-s’hi, podem crear les composicions visuals des del botó Create o recórrer als resultats d’altres usuaris des de l’enllaç Gallery. La interfície està només en anglès, però el seu ús és relativament intuïtiu. Podem fer els núvols en un moment pujant un arxiu del nostre ordinador amb paraules prèviament seleccionades o un text, que tenim a un document; o directament, a partir d’una adreça web, un nom d’usuari d’un compte de Twitter o DEl.icio.us, una notícia d’actualitat, una cerca de Google o RSS.

Permet personalitzar les fonts, els temes, els colors, l’orientació i les formes amb moltes opcions de definició. També podrem desar les imatges resultants per imprimir-les o compartir-les a les nostres xarxes socials. Ofereix l’opció d’agrupar les paraules dels núvols  amb les formes que triem: cor, estrelles, animals, mapes. També podem pujar una imatge i emprar-la com a forma personalitzada (una fotografia, una silueta d’un animal). Amb la funció Skip podem obviar les paraules com ara articles, conjuncions, etc. que no ens interessin. Amb l’opció Web podem vincular cada paraula amb la seva definició; fent clic damunt de cada paraula accedirem a la definició disponible corresponent a la pàgina de Wikipedia.

URL: <http://www.tagxedo.com/>

Propostes didàctiques

  • Presentació original de continguts per part del professor agrupant-los en formes de mapes, imatges o fotografies adients a aquests.
  • Presentació del pla d’estudis o programa de l’assignatura destacant-ne els objectius, les competències o els continguts que s’hi treballaran.
  • Activitats amb les expectatives del curs o sessió formativa complementada amb una activitat final en la qual s’expressi el resultat d’allò que s’ha aconseguit, i comparació d’ambdues.
  • Devolució de tasques per part dels alumnes en forma d’imatges o pòsters.
  • Enquestes i recollida d’informació de manera visual.

Més informació

Videotutorial d’ús de l’eina

Exemple de núvol personalitzat amb enllaços actius

 

EverySlide: creació de presentacions interactives amb qüestionaris integrats


EverySlide – Presentació a Vimeo.

EverySlide

EverySlide és una eina en línia i gratuïta que ens facilita la possibilitat de mostrar les nostres presentacions elaborades en PowerPoint o KeyNote i compartir-les; la nostra audiència es podrà connectar a la presentació des de qualsevol dispositiu (tauletes tàctils, portàtils, telèfons intel·ligents…) mitjançant un codi que facilita EverySlide.

 Aquesta eina, a més, ens permet dotar d’interactivitat la presentació compartida afegint-hi enquestes amb respostes de vertader/fals i d’elecció múltiple, o bé afegint-hi dades d’interès. D’aquesta manera, l’audiència pot contestar a les preguntes en temps real, i així l’autor pot saber el grau de comprensió dels continguts mostrats a la presentació i alhora pot anar fent reflexions sobre el tema tractat, la qual cosa fa que sigui més fàcil no perdre l’atenció del nostre públic. Finalment, l’autor de la presentació rebrà informació relacionada amb les respostes introduïdes per l’alumnat (audiència) de forma organitzada i detallada juntament amb el nom de l’alumne.

EverySlide

EverySlide permet la seva utilització en diverses plataformes (iOS, Windows, Android, Linux…). Actualment, aquesta eina està disponible només en anglès.

També presenta una llicència de pagament que inclou una sèrie de característiques extres com ara permetre pujar un nombre il·limitat de presentacions.

URL: <https://everyslide.com/>

Propostes didàctiques

  • Mostrar les presentacions digitals a la classe i compartir-les.
  • Inserir enquestes per fixar l’atenció dels nostres alumnes.
  • Crear avaluacions sobre el grau d’assoliment del que s’està exposant.
  • Facilitar informació addicional o pistes en moments puntuals de la presentació.
  • Rebre retroacció (feedback) dels nostres alumnes en temps real.
  • Fer partícips actius els nostres alumnes.

Recursos

 Videotutorials a YouTube

Exemple de presentació

Tutorial

Tutorial EverySlide by CampusExtens_Uib

 

 

Glogster EDU: una solució educativa completa per a l’aprenentatge i l’ensenyament digital i mòbil


Glogster és una eina web 2.0 que ens permet crear i compartir pòsters multimèdia interactius.

Els alumnes aprendran a inserir amb gran facilitat textos, enllaços o imatges, així com arxius d’àudio o vídeo, tant des del seu ordinador com des d’Internet.
Un dels avantatges és la possibilitat de gravar àudio i vídeo des de la mateixa aplicació, per a això únicament necessitem tenir un micròfon i una webcam connectats al nostre ordinador.

  • Creem un compte (Create Account ) per al qual necessitem una adreça de correu. Un cop registrats, prement a Login, accedim a l’aplicació amb el nom d’usuari i contrasenya elegits.
  • Elaborem un pòster seguint les instruccions del tutorial.
  • Un cop publicat (Save and Publish), podrem inserir-lo en un blog i interactuar amb els elements que el componen. Per a això, ens proporciona el codi necessari (Embed code) en prémer el botó Share Glog.
  • Una altra possibilitat molt útil és imprimir-lo, per a això fem clic amb el botó dret del ratolí i triem l’opció PRINT Glog.

Aplicacions educatives

Atesa la seva versatilitat i la infinitat de recursos multimèdia que es poden inserir, els alumnes poden crear pòsters amb moltes i variades finalitats.

  • Com a material de suport a una exposició oral.
  • Per presentar el resultat d’un treball o d’una investigació (personalitats, èpoques, esdeveniments, etc.).
  • Com a producte final d’una webquest.
  • Per promocionar lectures recomanades, una pel·lícula o un esdeveniment escolar.
  • Anuncis, guies turístiques i reportatges.
  • Per resumir un viatge real o imaginari, una excursió escolar, etc.
  • Realitzar fulls poètics.

 

 

Issuu: servei per visualitzar materials en línia


Issuu és un servei en línia que permet la visualització de material digitalitzat electrònicament, com llibres, portafolis, revistes, diaris, i altres mitjans impresos de manera realística i personalitzable.

El servei que ofereix Issuu en l’àrea de publicació es pot comparar amb el que Flickr fa per compartir fotografies, i el que YouTube fa per compartir vídeo.

issuEl material pujat al lloc és vist a través d’un navegador web i està fet per assemblar-se el més possible a una publicació impresa, amb un format que permet la visualització de dues pàgines alhora (com un llibre o una revista oberts) i una tornada a la pàgina animada.

Tot i que els documents a Issuu estan dissenyats per ser consultats en línia, és possible guardar-ne una còpia si el propietari ho habilita.

Lloc web del recurs: http://issuu.com/

Publicacions de Campus Extens a Issuu: http://issuu.com/campus_extens

Utilitats didàctiques

  • Compartir documents perquè els alumnes els utilitzin per a consulta: apunts, exercicis, comentaris de text, explicacions d’activitats.
  • Compartir els treballs dels alumnes, publicar revistes educatives, allotjar calendaris d’activitats o planificacions, publicar escrits, assaigs.

Prezi: presentacions dinàmiques


 

Prezi

 

 [Interfície del servei]

Prezi és una eina web 2.0 gratuïta que ens permet crear presentacions per acompanyar una presentació oral de manera ordenada i dinàmica. Les presentacions resultants són diferents a les creades amb PowerPoint pel fet de permetre efectes de zoom interactius sobre el disseny total de la presentació. Així, podrem puntualitzar aspectes de la presentació quan ens hi apropem i contextualitzar quan ens n’allunyem. La presentació mostra un recorregut marcat pel dissenyador, i el podem obviar si la presentació ho requereix.

Prezi permet afegir a la presentació, a més de text, el següent: imatges, vídeos, arxius PowerPoint, entre d’altres. També és possible elegir entre diversos tipus de gràfics dinàmics que es poden trobar predeterminats a l’eina, per exemple: organigrames, processos, cicles, línies de temps, arbres, entre d’altres.

prezi1

Llegeix més sobre «afegir Recursos amb Prezi»

Característiques tècniques

  1. Permet compartir la presentació de Flash mitjançant un enllaç URL, i incrustar codi en un lloc web o blog.
  2. Permet la coedició i presentació a distància.  Podem crear una presentació entre diversos participants a temps real (màx. 10 persones amb connexió a Internet).

URL: <http://prezi.com/>

Usos didàctics

  1. Permet elaborar material didàctic per a les classes, ja que afavoreix l’aprenentatge de forma visual i de manera organitzada.
  2. És una bona opció per mostrar molts detalls als nostres oients.
  3. Ofereix un factor sorpresa propi de l’eina pel gran contingut visual que hi podem incloure: imatges, mapes, documents, efectes de zoom, etc.
  4. Pot esdevenir una pissarra interactiva per als usuaris de tauletes tàctils.
  5. S’hi poden organitzar en grup sessions interactives a classe per elaborar projectes en què es col·labori a temps real tant dins l’aula com en un altre espai.
  6. Les presentacions de PowerPoint es poden convertir a Prezi mitjançant la funció  «PowerPoint Import».

Recursos

Exemple d’ús
http://prezi.com/9ssfwt5mber-/1-tic-en-educacion-que-debemos-hacer-cmi/

 

 

Bubbl.us: eina per realitzar mapes mentals en línia


Bubbl.us és una eina que ens permet d’una forma molt senzilla realitzar mapes  mentals en línia. Els mapes creats es poden exportar com a imatge, HTML o XML, i es poden compartir a Internet a través d’un URL o un codi incrustat, de manera que podem inserir-los en presentacions, apunts, blogs, etc.

Bubbl.us

[Imatge extreta de la interfície del programa]

És una eina 2.0 molt adequada per al treball de classe, ja que ofereix la possibilitat de realitzar esquemes col·laborativament.

Sense registre previ, Bubbl.us permet utilitzar-lo i exportar el treball realitzat, encara que per obtenir un millor servei i poder desar els mapes és convenient crear-hi un compte.

Per tant, recomanem aquesta eina per les 4 raons següents:

  1. És gratuïta. Ens permet crear fins a tres mapes. Un cop superat el límit, hi ha opcions de pagament mensual o anual del servei.
  2. És col·laborativa i en línia. L’eina ens permet treballar amb altres usuaris connectats alhora i fer feina amb el mateix mapa.
  3. És fàcil d’utilitzar. No és necessari realitzar cap curs de formació per comprendre el funcionalment de l’aplicació. Hi ha molts tutorials a Internet que ens permetran trobar la solució a possibles dubtes que ens puguin sorgir.
  4. Està llesta per presentar. Bubbl.us no requereix altres programes per modificar el mapa ni per remarcar-ne conceptes, etc. Ens permet acabar el mapa amb les propietats desitjades i presentar-lo tot seguit.

URL:<https://bubbl.us/>

Propostes didàctiques

  • Elaborar esquemes mentals per a l’explicació de temes de classe.
  • Preparar esquemes incomplets per posteriorment utilitzar-los com a activitat per completar a classe.
  • Realitzar treballs en equip; esquemes recopilatoris d’enllaços, presentacions de continguts, classificacions de conceptes, etc.
  • Elaborar esquemes mentals com a tècnica d’estudi i aprenentatge.
  • Elaborar esquemes per presentar el guió de treball d’un projecte d’assignatura.

Recursos

Exemple d’ús

 

CmapTools: propostes didàctiques usant els mapes conceptuals


CMapTools és un programari lliure, desenvolupat per l’Institute for Human and Machine Cognition (IHMC), de la Universitat de Florida de l’Oest (Estats Units d’Amèrica). Aquest programa ens permet elaborar mapes conceptuals d’una manera ràpida i efectiva. El mapa conceptual és una tècnica que ajuda a facilitar la comprensió de les relacions conceptuals i l’estructura del coneixement. Ens pot ajudar a comprendre millor els continguts, i a estudiar i a transmetre de forma clara idees i conceptes nous.
mapa

[Imatge extreta del servidor IHMC Internal]

Per baixar-se el programa cal visitar la pàgina web de l’IHMC i anar a la zona de descàrregues.

Haurem d’omplir un breu formulari en el qual hem de manifestar la nostra acceptació de no fer servir el programa esmentat per comercialitzar-lo. Després d’acceptar-ho, ja podem descarregar la versió del nostre sistema operatiu; funciona amb Windows, Mac, Linux, etc.

URL: <http://cmap.ihmc.us/>

Propostes educatives

  • Fer un mapa conceptual d’un article matèria d’estudi de l’assignatura.
  • Desenvolupar el mapa conceptual del projecte d’una assignatura.
  • Organitzar tot el  material d’estudi per preparar l’examen.
  • Generar una pluja d’idees (brainstorming) compartida sobre algun tema.
  • Dissenyar una estructura complexa sobre un futur article, un projecte, una pàgina web, etc.
  • Presentar la solució d’un problema o una rúbrica d’un exercici.
  • Presentar la seqüència de passos que ha de seguir el professor per ensenyar un contingut.
  • Realitzar un mapa conceptual com a pregunta d’examen per representar el que se sap sobre un tema, i mesurar l’adquisició de coneixements sobre el tema en particular i el grau d’assimilació d’aquests.

Recursos

 

SlideShare: espai per pujar presentacions i compartir-les


slideshareSlideShare és un espai gratuït on els usuaris registrats poden pujar presentacions de diapositives i compartir-les. No té límit de presentacions per usuari, i és compatible amb una gran varietat d’arxius diferents: PowerPoint, documents de Word, OpenOffice, PDF, etc.

És una eina molt coneguda i utilitzada en el context educatiu, que permet no només pujar presentacions sinó també compartir-les en xarxes socials o incrustar-les en blogs, webs, i, també, descarregar-les a l’ordinador.

URL: <http://es.slideshare.net/>

Algunes característiques tècniques

  • No permet opcions de privadesa; les presentacions sempre seran públiques a través d’un URL.
  • Permet afegir comentaris.
  • Un cop pujades i processades, les presentacions queden emmagatzemades en format Flash per ser visualitzades en línia.
  • Admet arxius de fins a 20 Mb, sense transicions entre diapositives.

Propostes didàctiques

  • Presentacions de treballs sobre continguts de les assignatures realitzades amb PowerPoint.
  • Suport per als alumnes de les exposicions de classe.
  • Compartir apunts, resums, esquemes, etc. elaborats amb Word o similars.
  • Publicació de tutorials d’eines 2.0 per facilitar als alumnes l’aprenentatge.

Exemples