Z EINES TECNOLÒGIQUES

EINES TECNOLÒGIQUES


 

Avui com a part dels avanços de la humanitat, és més que necessari que siguem promotors i partícips de la integració de la tecnologia en l’àmbit educatiu, així el nostre alumnat aprendrà i desenvoluparà les seues habilitats racionals, memorístiques, motrius, tecnològiques, etc..

Com a educadors i educadores hem de prendre una actitud més investigativa per trobar eines que puguem utilitzar amb l’alumnat i eixir de l’esquema clàssic que cada dia més va quedant enrere per ser obsolet, unes eines que contribuïsquen a l’aprofitament del temps i fomenten un interès constant en l’aprenentatge, amb les quals nosaltres puguem desenvolupar i l’alumnat puga comprendre les activitats curriculars com a part del nostre compromís amb la seua educació, procurant l’aprenentatge col·laboratiu, amb fonts d’informació variada que es caracteritzen per una actualització contínua, i aconseguint paral·lelament en ells, en elles i en nosaltres mateixos l’alfabetització tecnològica.

 Requeriments mínims per a la seua instal·lació:
 
Plataformes gratuïtes per crear activitats multimèdia
Creació d’activitats educatives
 

2.2. Hot Potatoes

2.3. Appsgeyser

2.4. Toondoo

2.5. Edilim

2.6. Constructor 2.0

2.7. Jclic

2.8. Kahoot

2.9. Socrative

2.10. Prezi

2.11. App Inventor

2.12. Cuadernia

2.13. Gooogle Earth

2.14. WikiSpaces

2.15. Padlet 39

2.16. aTube Catcher

2.17. Edmodo

2.18. Facebook

2.19. ExamTime (GoConqr)

2.20. Plug in Java


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JClic Reports

Registra els informes dels usuaris que executen les activitats amb el JClic de manera local o per xarxa. Aquest mòdul és especialment útil si es tracta d’un centre educatiu on hi ha molts alumnes que realitzen les activitats.


Tipus d’activitats


 

Amb el JClic, es poden crear, entre altres, activitats dels tipus següents:

Activitats d’Associació complexa

En aquest tipus d’activitat es presenten també dos conjunts d’informació, però aquests poden tenir un nombre diferent d’elements i entre ells es poden donar diversos tipus de relació: un a un, diversos a un, elements sense assignar…

Activitats d’Associació simple

Es presenten dos conjunts d’informació que tenen el mateix nombre d’elements. A cada element del conjunt origen correspon un i només un element del conjunt imatge.

Jocs de memòria

Cada una de les peces que formen l’objecte apareix amagat dues vegades dins de la finestra de joc. En cada tirada es destapen un parell de peces, que es tornen a amagar si no són idèntiques. L’objectiu és destapar totes les parelles.

Activitats d’exploració

Es mostra una informació inicial i en fer clic damunt seu es mostra, per a cada element, una determinada peça d’informació.

Activitats d’identificació

Es presenta només un conjunt d’informació i cal fer clic damunt aquells elements que acompleixin una determinada condició.

Pantalles d’informació

Es mostra un conjunt d’informació i, opcionalment, s’ofereix la possibilitat d’activar el contingut multimèdia que porti cada element.

Puzzles dobles

Es mostren dos plafons. En un hi ha la informació desordenada i l’altre està buit. Cal reconstruir l’objecte en el plafó buit portant-hi les peces una per una.

Puzzles d’intercanvi

En un únic plafó es barreja la informació. En cada tirada es commuten les posicions de dues peces, fins a ordenar l’objecte.

Puzzles de forat

En un únic plafó es fa desaparèixer una peça i es barregen les restants. En cada tirada es pot desplaçar una de les peces veïnes al forat, fins tenir-les totes en l’ordre original.

Activitats de completar text

En un text es fan desaparèixer determinades parts (lletres, paraules, signes de puntuació, frases) i l’usuari ha de completar-lo.

Activitats d’omplir forats

En un text se seleccionen determinades paraules, lletres i frases que s’amaguen o es camuflen i l’usuari ha de completar. La resolució de cadascun dels elements amagats es pot plantejar de maneres diferents: escrivint en un espai buit, corregint una expressió que conté errades o seleccionant en una llista de diverses respostes possibles.

Activitats d’identificació d’elements

L’usuari ha d’assenyalar amb un clic de ratolí determinades paraules, lletres, xifres, símbols o signes de puntuació.

Activitats d’ordenar elements

En el moment de dissenyar l’activitat se seleccionen en el text algunes paraules o paràgrafs que es barrejaran entre si. L’usuari ha de tornar a posar-ho en ordre.

Activitats de resposta escrita

Es mostra un conjunt d’informació i, per a cadascun dels seus elements, cal escriure el text corresponent.

Mots encreuats

Cal anar omplint el tauler de paraules a partir de les seves definicions. Les definicions poden ser textuals, gràfiques o sonores. El programa mostra automàticament les definicions de les dues paraules que es creuen en la posició on es trobi el cursor en cada moment.

Sopes de lletres

Cal trobar les paraules amagades en una graella de lletres. Les caselles neutres de la graella (aquelles que no pertanyen a cap paraula) s’omplen amb caràcters seleccionats a l’atzar en cada jugada.