Sessió: Appsgeyser i Appstore


Appsgeyser


Plataforma virtual gratuïta que permet la creació d’activitats. Requereix que ens registrem i permet crear aplicacions mòbils personalitzades per a Android, que podrem distribuir de 4 formes possibles:

• En la web per Play Store (Android Market) i Amazon Appstore, requereix de navegació en internet.
• Compartint el codi QR, serà necessari tenir navegació per a descarregar el Apps del link que ens mostre.
• Compartint el link de descàrrega, per tant serà necessari tenir navegació.
• Via Bluetooth (funcional entre dispositius mòbils) transferirem l’APK per a la seua instal·lació directa, no requereix internet per al destinatari.
• Via cable USB, transferim el APK per a la seua instal·lació, no requereix internet per al destinatari.

Per a procedir amb el registre en la plataforma, una vegada faça clic en l’opció enregistrar un nou usuari, tal com es reflexa entre parèntesi, serà possible crear la nostra primera Apps.

Abans de detallar el conjunt d’activitats a les quals podem donar un enfocament educatiu, hem d’assenyalar que algunes d’aquestes opcions a exposar brinden suport al maneig de contingut per pestanyes (Tabs), en les quals a més del tipus d’activitat principal que hem seleccionat podrem inserir aquestes altres que sí són suportades en inserir pestanyes: Pàgina d’inici (dissenyat per nosaltres mateixos), Website, Blog, Pàgina(s), Manual, Mapes, TV, Calculadora, Documents, Notícies, Youtube, Imatges, Àudio; així mateix podrem moure les activitats que s’inserisquen en el nostre recurs per a donar-li la seqüència lògica més idònia.

Detalls sobre la funcionalitat d’aquestes activitats que acabem d’esmentar les veurem en el desglossament següent que aborda totes les activitats que podem usar, siguen amb o sense suport de pestanyes.

Dins de les activitats que podrem efectuar en aquesta plataforma tenim:


Plantilles Web:


Website, permetrà crear Apps partint d’una adreça d’un lloc web, després ho podrem editar per a inserir Pestanyes que ens permetran enllaçar altres llocs i crear així una col·lecció de pàgines amb informació d’interès per als nostres estudiants, també ho podem enriquir inserint pestanyes amb algunes de les activitats a dalt descrites.

Browser, permet crear Apps on podrem compartir enllaços a diversos llocs en internet, és una forma més compacta de generar el mateix que abordem en Website en disposar-los en una mateixa pantalla i personalitzant ícones per a cada lloc. Permet la combinació amb pestanyes que abordem abans d’aquest desglossament.

Twitter, ingressant la nostra adreça de Twitter podrem generar Apps amb el seu contingut, i podem utilitzar-la de forma similar a l’opció Messenger per a generar un espai de consultes i respostes col·laboratiu entre els qui tinguen                        accés. Brinda suport per a agregar pestanyes amb els tipus d’activitats a dalt descrites.

•Blog, generarà una App utilitzant com insumo el nostre Blog, per a açò ha de trobar-se dissenyat en WordPress, Blogger, Tumblr, o enllaços de Pinterest, Direct RSS. Podrem enriquir el nostre recurs agregant-li activitats de les propostes amb inserció de pestanyes

News, mostrarà notícies, gestionades per la plataforma, en els tòpics que introduïm, poden ser, segons la matèria impartida: ciència, tecnologia, llenguatge, etc. cal assenyalar que els resultats seran enllaços en anglès, i que té suport per a agregar altres pestanyes amb els continguts suportats per a açò, complementant així el nostre recurs.

Map, permet que ingressem un o més llocs d’interès perquè coneguen els nostres alumnes, siguen llocs nacionals o històrics del món, ens haurem d’auxiliar de Google Maps perquè ens serà requerit el link de l’adreça del lloc a mostrar. Per exemple es podria utilitzar per a fer un recorregut virtual pel casc històric de Managua, sí cal aclarir que les imatges no són de la millor resolució i la veracitat de punts referents dependrà de la freqüència amb que aquests mapes siguen actualitzats. La podrem combinar amb les activitats que se’ns ofereixen en inserir pestanyes en el nostre recurs per a enriquir-ho.

Facebook Page, requereix que la pàgina de nostre perfi l siga pública, ja que aquesta adreça és la que ens sol·licitarà la plataforma per a poder mostrar el nostre contingut, útil si publiquem per aquesta via alguna prova, tasca, etc. També permet la inserció d’activitats suportades sota l’esquema de pestanyes en la nostra Apps.

Pages, genera un Apps amb una o més pàgines en les quals nosaltres mateixos editem el seu contingut, aquestes poden contenir text, imatges, vídeos, fins a hipervínculos a altres llocs. Brinda suport per a agregar contingut en diverses pestanyes addicionals com les abordades abans del detall dels tipus d’activitats.

Plantilles en Media:


Messenger, es pot utilitzar per a generar un canal de xat amb els estudiants que descarreguen aquesta App i puguen formular preguntes per a brindar-los la contestació pertinent, així si varis tenen el mateix dubte s’evacuaran en un espai compartit, açò sí, no oblidem que és un Apps i per tant requereix que tots els usuaris tinguen connexió a internet o paquet de dades actiu. No ofereix integració de pestanyes per a permetre inserció d’altres continguts alhora.

Manual, ens permetrà mostrar información a forma de Manual, en una pantalla ahora segons la quantitat de passos que agreguem, nosaltres mateixos editem el text amb els atributs que considerem, donem nom a cada pas que agreguem i podem en ells inserir imatges mitjançant el seu vincle en internet, no es pot carregar imatges locals (que estan en el nostre dispositiu mòbil o en el seu equip). Podrem agregar-li contingut suportat en pestanyes per a enriquir el nostre recurs.

Calculator, podrem generar una App on s’insereix la calculadora estàndard amb algunes funcions trigonomètriques, constants, exponenciación i logaritmes, com a part d’un exercici pràctic per a ús de calculadora, per a desenvolupar la part textual ens auxiliaríem de les activitats que hem estudiat fent ús de la inserció de pestanyes de contingut.

Converter, permet agregar convertidor de Moneda Mundial, Temps, Bits i Bytes (capacitat en Informàtica), Massa, Àrea, Longitud, per a açò habilitem la casella de verifi cación als tipus de conversions a habilitar. Podem també agregar pestanyes amb les activitats complementàries que estimem necessàries.

Document, podrem pujar document Word, Presentació de PowerPoint o PDF de fins a màxim 5MB, l’arxiu que presentem per aquesta via en un Apps pot ser combinat amb les activitats suportades amb la inserció de pestanyes per a aprofundir sobre algun tema o a manera de lectura complementària i el Document a pujar que siga una guia que contestaran en quadern o en un arxiu que després hagen d’enviar per part via correu electrònic a l’educador.

Music, genera un Apps on ens sol·licita nom del(us) arxiu(s) MP3 o OGG així com el seu enllaç, podem una vegada creada el Apps afegir pestanyes per a agregar alguns dels continguts que són suportats en pestanya, un exemple d’ús pot ser per als primers graus d’educació primària amb les lletres de l’abecedari o fins i tot les taules.

Youtube, molt útil si tenim el nostre propi Canal de Youtube on compartim vídeos de com fer un determinada tasca o laboratori que efectuaran els nostres alumnes, ja que generarem un Apps que mostra el contingut del nostre Canal o d’una llista (playlist) que introduirem de referència. Brinda suport per a agregar contingut en diverses pestanyes addicionals.

Pages, abordat com a Tasques que podem utilitzar dins de les Plantilles Web.

Wallpaper, podrem generar Àlbums de imatges especifi tanque amb clau el tema, pot ser solament un o varis, permet la combinació amb activitats suportades amb l’ús de pestanyes. Pot ser de molta utilitat en matèries com a Ciències Naturals en abordar temàtica amb les diverses classificacions dels animals, plantes; en el cas de Matemàtica amb les figures geomètriques on podríem combinar-les amb figures del nostre entorn també.

Plantilles en All:


Desplegarà solament una part de les activitats alhora, hem de prémer sobre l’opció Show more perquè ens mostre un altre bloc més fins a arribar al final.

Butterflies, crea un joc divertit per a ser utilitzat amb xiquets de primària on podran implementar estratègies per a aparellar les figures que dispararà la flor amb les quals van descendint en pantalla, sent el color i la figura de la fulla el pròxim objecte a ser disparat, d’igual forma ens indicarà la quantitat d’imatges que s’espera agrupe per a eliminar-les, quan siga necessari podrem disparar cap als costats perquè rebote l’objecte disparat.

Permet agregar pestanyes, per tant podrem agregar les activitats que són suportades sota aquesta modalitat.

Personality Quiz, podrem formular preguntes amb almenys dues respostes a les quals hem d’especificar el percentatge de veracitat o exactitud, no integra la inserció d’imatges, al final segons la quantitat de preguntes permetrà establir els possibles resultats sobre la base del percentatge acumulat, s’utilitza per a test de personalitat, però també li puguem donar enfocaments per a algunes matèries.

Per exemple: si parlem de la Matèria de Matemàtiques, específicament en el Tema de Simplificació podrem plantejar preguntes com:

La suma de ½ + ½ equival a dir:

a) 2/2
b) 1
c) ¼

On a l’incís a li donaria 50% de veracitat perquè és la resposta immediata però sense aplicar simplificació, incís b donaríem el 100% i a l’incís c 0%.

Si solament haguera formulat aquesta pregunta, el resultat amb un 50% diria “Ha de reforçar els seus coneixements de simplificació de fraccions”, al 100% seria “Felicitacions, fes demostrat una gran assimilació de la simplificació de fraccions”.

També podem assenyalar que permet agregar altres activitats suportades amb la inserció de pestanyes.

Tap Wars, presenta dos objectes que podem personalitzar, sinó seran dos carrets, on mitjançant pulsacions de la pantalla o tap(reforçant l’habilitat motriu) els objectes s’espentaran mútuament fins que un d’ells isca de la superfície, especificant qui gana per major quantitat de tabs o pulsacions efectuades, no admet la inserció de pestanyes per a complementar el recurs o poder brindar major descripció del joc. Pot ser útil per als primers graus que desenvolupen la seua habilitat, ja que poden jugar entre dos companys de classes.

Cube Sprint, podrem personalitzar els colors de les peces en el joc (barreres grans i xicotetes, color de fons, color del mur, color de la peça del jugador, o canviem i establim imatge de fons i de jugador). Es pot utilitzar en educació primària per a desenvolupar també les destreses motrius i de coordinació en haver de mantenir el poal en l’aire i poder anar desplaçant-se cap amunt aconseguint esquivar els obstacles que es presenten. No admet la inserció de pestanyes, és dir no es pot combinar amb algun altre tipus de contingut o activitats.

Quiz, és una de les plantilles més utilitzades perquè permet elaborar una sèrie de preguntes a les quals podem inserir imatges de referència (no és requerit), per a cada pregunta hem de presentar quatre alternatives de respostes i indicar quin és la correcta. Hi ha 3 plantilles de presentació, s’ha demostrat que les dues primeres estan més funcionals que la de fons blau, que treballa bé si no se li incorporen moltes imatges. Permet una vegada creada el Apps ser editada i incorporar-li pestanyes o tabs per a agregar contingut i enriquir el recurs.

Spaceship, es pot utilitzar en els primers graus de l’educació primària per a desenvolupar l’habilitat motriu i coordinació en els xiquets, aquests hauran de moure la seua nau per a esquivar els asteroides i asteroides ràpids, tractant de recuperar l’objecte de Bonus en l’espai. Es pot combinar amb altres activitats en acceptar la inserció de pestanyes, per tant, podrem inserir gràfiques del sistemasolar i perquè no, presentar aquest joc als xiquets per a tornar divertit l’estudi, aprenent, jugant i fent.

4 Pics 1 Word, una altra de les plantilles molt usades, permet escriure una pregunta i brindar la seua resposta representada per una de les quatre imatges que ha de pujar perquè l’alumne identifique de què es tracta. Eina de molta utilitat en qualsevol matèria d’estudi i recomanada des d’alumnes de segon fins a sisè grau, els qui fent ús de les lletres que es faciliten i una de la imatge que consideren correcta han de descobrir la paraula
secreta.

Aquest tipus d’activitat accepta la incorporació de pestanyes per tant podem efectuar presentació al recurs, contingut, exercicis i conclusions per a una estructura més professional.

Scratch Quiz, pot ser útil en quasi totes les matèries del currículum educatiu, perquè podrem pujar imatges que estaran ocultes i associada a una de les quatre respostes que s’ofereixen, l’alumnat anirà descobrint de què es tracta en esborrar amb el dit desenvolupant les seues habilitats memorístiques, mentre major l’àrea esborrada així s’anirà disminuint la seua puntaje, una vegada que seleccione la resposta si és correcta guanyarà el puntaje disponible.

En aquesta activitat es brinda suport a la inserció de pestanyes per tant podrem estendre la part conceptual del nostre recurs.

Match 2 Pictures, hem de pujar 18 imatges les que s’aniran intercalant en 3 rondes de emparejamiento: primer presenta quatre espais per a 2 matchs, després ens escala a 16 imatges amb 8 matchs, i culmina amb una matriu de 36 elements per a 18 matchs. La podem utilitzar en qualsevol de les matèries del currículum nacional, on puguem presentar imatges representatives i que en reduir la seua grandària es puguen seguir interpretant de què es tracta. En aquest tipus d’activitat podrem inserir pestanyes per a complementar-la encara més amb teoria i deixar aquesta activitat per a la part pràctica, on desenvoluparan bàsicament les seues habilitats memorístiques.

Magic Ball, podem digitalitzar preguntes breus per a avaluar als nostres alumnes, excel·lent per a utilitzar-se en qualsevol matèria de qualsevol nivell educatiu, hem de passar entre ells una Tablet, cel·lular o dispositiu mòbil, o en defecte d’açò passar a la computadora un alhora, per a açò hauran de prémer sobre el cercle o fer clic en l’esfera (Pc, laptop) perquè mostre la pregunta que li correspon, les preguntes es presentaran aleatòriament. En aquesta plantilla podem inserir pestanyes per a diversificar el nostre recurs i poder-ho reforçar encara més.

Match in 3 Arrow, hem d’associar 6 imatges de la temàtica que abordarem perquè l’alumnat siga capaç de desplaçar cap a l’esquerra, dreta, a dalt o a baix per a poder deixar consecutives en unamisma fila 3 imatges idèntiques i així eliminar-les, mentre més coincidències aconseguisca fer en el menor temps així podrà acumular major puntaje.

Aquesta activitat accepta la inserció de pestanyes perquè l’ampliem una mica més.
Es pot utilitzar en els primers graus de educació primària perquè reforcen habilitats motrius i lògiques per a moure les imatges corresponents estratègicament per a poder el bloc de 3 conformat.

Spin the Bottle, podem seleccionar grups de 2 a 7 estudiants que passaran i jugaran a la botella. Premeran sobre ella per a iniciar la rotació i després fan clic novament per a detenir-la i que el sistema determine la pregunta que els correspon.

Es pot utilitzar en qualsevol matèria per a qualsevol nivell educatiu ja que són preguntes de coneixement les que s’elaboren, desenvolupant així les seues habilitats memorístiques, lògiques i racionals.
Per defecte la plataforma espera 6 preguntes però podem agregar més o eliminar també, en aquest cas pot donar-se l’ocurrència de repetició de preguntes.

Aquesta activitat també suporta la inserció de pestanyes per a agregar més contingut previ de lectura al recurs per a deixar aquesta activitat com la part pràctica.

15 Games, activitat on podrem pujar diferents imatges que la plataforma s’encarregarà a dividir en 15 fragments, després hem de reordenar-los per a obtenir la figura original, pot ser d’utilitat per a qualsevol matèria del currículum educatiu sobretot si considerem inserir imatges que puguen portar un concepte o explicació a la qual desitgem que l’estudiant arribe. Igual que unes altres de les activitats detallades, aquesta accepta la inserció de pestanyes per tant la podrem desenvolupar amb més continguts.

Fishing, amb aquesta activitat es desenvolupen habilitats motrius en practicar la precisió per a poder soltar l’ham i pescar les diferents espècies marines que configurem, es recomana el seu ús per a xiquets dels primers graus d’educació primària, l’ham pot ser llançat en diagonal o en línia recta cap avall. En aquesta activitat podrem agregar altres addicionals perquè brinda suport a la inserció de pestanyes.

Fall Down, activitat que podem utilitzar para que els xiquets dels primers graus afermen les seues habilitats motrius, l’objectiu és que la imatge que establim com a jugador no caiga al buit sinó que vaja saltant cap als diferents segments de plataforma. Podrem especificar la quantitat de vides que tindrà el nostre jugador.

En aquesta activitat es pot agregar pestanyes per tant podríem abordar un breu tema amb l’alumnat possiblement relacionat amb temes marins i deixar aquesta activitat Fall Down com la part de diversió o exercici.

Requeriments tècnics per a ús d’aquesta eina

Per al desenvolupador:

• Requereix connexió a internet per tractar-se d’una plataforma en línia.
• No importa el sistema operatiu que tinga instal·lat en el seu equip.
• Ha d’assegurar tenir instal·lat un navegador com Firefox Mozilla, Internet Explorer, Google Chrome o Safari.
• Comptar amb el Plugin de Flash Player actualitzat.

Per a l’alumnat:

• És necessari comptar amb un navegador instal·lat en el seu dispositiu o ordinador, tals com a Internet Explorer, Google Chrome, Firefox Mozilla, Safari.
• Com ha d’instal·lar les Apps, requereix Sistema Operatiu Android, en defecte d’açò pot trobar emuladors a aquest sistema operatiu per a poder fer ús del recurs generat, la versió de Android ha de ser 2.1 o superior.

• Comptar amb el Plugin de Flash Player actualitzat.

Els formats d’arxius amb que podem treballar són: imatges (png, jpg).

Dins dels enllaços d’interès, on podem aprofundir més en l’ús d’aquesta eina podem citar:

https://www.appsgeyser.com/
http://www.appsgeyser.com/blog/es/tag/plantillaspara-construir-apps-de-android-gratis-es/
http://www.appsgeyser.com/free_resources/
http://www.wikihow.com/main-page

 


Appstore


https://youtu.be/4oNqxEuYrj4